Dagsarkiv: 03 januari 2010

Lyrik i december

Det blev lite mycket att hinna med tre författare under julmånaden, men jag nosade i alla fall. Om december månads utvalda kan du läsa här. Inger Christensen tog mig med storm och hennes Alfabet hör till månadens höjdare.  Nu väntar … Läs mer

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Nobelalfabetet A

Missade bokstaven A då jag befann mig på varmare breddgrader. Åtgärdar det nu! En pristagare och en möjlig dito kommer här: 1. Alexander Solsjenitsyn fick priset 1970 och hans En dag i Ivan Denisovitjs liv  var den första boken jag läste … Läs mer

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 3 kommentarer

Bokvåren

Böcker jag ser fram emot under våren efter att ha snurrat runt på några förlagssidor är: Alfahannen av Katarina Wennstam, Albert Bonniers Förlag, 15 januari. Alla Wennstams böcker är riktigt bra! Läs om henne i DN här. Utrensning av Sofi … Läs mer

Publicerat i Böcker | Märkt , | 9 kommentarer

Det är ingen vanlig dag…

…för det är bloggens födelsedag. Hurra, hurra, hurra! Firar inte med tårta, men väl några färgglada muffins. Den 3/1-2009 publicerade jag mitt första inlägg, lite trevande och lite urskuldande. Den första tiden präglas också av en ”inte ska väl jag” känsla … Läs mer

Publicerat i Funderingar | Märkt , | 10 kommentarer