Mina fem favoriter

Det är ingen lätt uppgift att välja ut endast fem favoritböcker, men norska bokbloggaren Beate vill att vi gör just detta till listan Bokelskernes favoritbøker.

Jag lämnar ett bidrag och har valt ut dessa fem som ännu inte finns med på listan:

Naiv.Super av Erlend Loe. Det ska väl vara med en norsk bok när det är en norsk lista.

Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg som är en av mina största favoriter.

Århundradets kärlekssaga av Märta Tikkanen som är en fantastisk diktroman om kärlek.

En komikers uppväxt av Jonas Gardell som är en av mina favoritförfattare.

En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie som jag skriver om säkert en gång i veckan. Fantastisk bok!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mina fem favoriter

  1. bai skriver:

    Naiv. Super. er den einaste av desse eg har lese. Men både Söderberg, Tikkanen og Adichie står i bokhylla mi og venter på å bli lese.

  2. Beate skriver:

    Selvfølgelig tar jeg med ditt bidrag, selv om du ikke er norsk :) Når du i tillegg har med ei norsk bok så er det flott!

  3. Beate skriver:

    Nå er den fullstendige lista over bokelskeres favorittbøker klar :) Du finner den på bloggen min

Kommentera

