Lättläst och läsvärd

I stormen ska du dö är skriven av Anna Jansson och utgiven på LL-förlaget. En lättläst bok med ett viktigt budskap. Mina elever brukar driva med mig för att jag alltid vill veta vad de tycker att texters budskap är. Det är viktigt tycker jag, en bra text berättar alltid något.

I stormen ska du dö handlar om Börje och Gun som är medelålders bönder bosatta på Gotland. deras barn är vuxna och Gun känner sig ensam och gammal.  Börje är hur snål som helst och gråter troligen när han skiter. När Gun övertalar honom att ta en hyresgäst anländer Siri och då blommar Börje upp rejält. Hans hygien förbättras avsevärt, han och Siri tar morgondopp i havet och dansar på dansbanan. Gun blir allt mer bitter och funderar på hur hon ska kunna förstöra för Börje och Siri.

I stormen ska du dö är en spännande bok. Ingen deckare som Anna Jansson börjar skriva, mer en psykologisk thriller. Läsvärd är den hur som helst!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lättläst och läsvärd

  1. Boktokig skriver:

    Låter som något jag måste ta och läsa!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s