Recensioner A-Ö

Sedan bloggen startade i januari 2009 har jag skrivit inlägg om drygt 190 vuxenböcker i olika genrer, samt 54 böcker för barn- och ungdomar samt. En hel del andra böcker har nämnts i förbifarten dessutom.

Det är rätt kul att se hur urskuldande och kortfattad jag var i början. Några rader om varje bok bara, medan jag nu vågar vara mer personlig.

Botanisera gärna bland inläggen här.

Har du ändrat ditt sätt att skriva sedan du började blogga? Jag har definitivt gjord det och dessutom faktiskt ändrat min läsning lite. Dels tänker jag mer på vad jag kan skriva om när jag läser, dels läser jag både mer och mer varierat. Hur är det med dig?

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Recensioner A-Ö

  1. Annika skriver:

    Jag har också märkt en ganska stor skillnad på mitt bloggande när jag startade jämfört med nu. Precis som du skrev jag bara några korta meningar om vad jag tyckte. Nu brer jag ut mig mer och det är ju faktiskt mycket roligare att såväl skriva som att läsa recensioner som det ligger lite tankeverksamhet bakom.

    Dessutom har jag upptäckt att jag slarvade nå vansinnigt med etiketter och kategorier i början. Detta har jag i och med Bloggmaraton börjat att åtgärda men snacka om dubbelarbete!

    Jag har lagt in mina resterande svar till Bokfrågornas ABC under respektive bokstav i din uppsamlingssida. Tänk vad svårt det kan vara att färdigställa vissa saker ibland :-)

  2. evacecilia skriver:

    Jag har ju inte bloggat så länge, men märker ändå att jag vågar sväva ut liiite mer än jag gjorde i början. Jag har dock en bit kvar innan jag ”vågar” skriva om andra saker än böcker även om jag börjat lite grann. Eftersom skriven text är mycket svårare att tolka än det talade ordet då man även har tillgång till kroppsspråk så väger jag än så länge varje ord på guldvåg för att inte förnärma någon… Det kanske blir enklare så småningom. Du vet att jag har dig som förebild i alla fall :).

  3. Uppbokad skriver:

    Jag har ju precis börjat blogga och jag hoppas att jag ska kunna skriva mer och mer personligt allt eftersom jag blir varm i kläderna.

Kommentera

