Mitt rätta jag

Omslagsbild: ISBN 9789100121167, Mitt rätta jag

Pernilla Glaser har skrivit en styck bra bok med en helt hopplös huvudperson. Nicke kommer hem till en sönderslagen leksakssamling och inser att hans fru troligen upptäckt hans otrohet och därför fått ett spel. Jag förstår frun, hjälp vilken hopplös man han är. Vi får följa Nicke under några dagar och får insyn i hans ganska så patetiska liv. Lite lyckas han få ordning på och det slutar kanske lite väl gulligt. Boken är dock både underhållande och läsvärd! Påminner lite om Naiv Super av Erlend Loe. En annan favorit!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

