Snart skiner Poseidon

Ja, så går den gamla Heja Blåvitt i graven och den nya Snart skiner Poseidon ska ersätta den. Kanske är jag konservativ, men jag gillar Heja Blåvitt. Det är en viss känsla att sjunga den när spelarna tågar in. Ny arena, ny låt. Jag kan köpa det argumentet.  Jag har lyssnat på Joel Alme ett gäng gånger och jag är beredd att kapitulera. Den är rätt pampig, någon jämförde den med Liverpools You never walk alone och den är ju pampig så att det räcker och blir över. Varför inte, det kanske kan funka. Han sjunger ju tillräckligt småfalsk så klacken kan nog sjunga med. ”vi glömmer aldrig änglarna” lär det ju skrålas en del! Hoppas att de blåvita fansen har övat ordentligt. Erik Niva gillar den i alla fall och ger den fyra plus.

Önskar verkligen att jag hade biljetter, men det bir påskfirande istället för mig. Hoppas att Djurgården blir ordentligt ditdängda. Heja Blåvitt! För så får man väl säga även om ingångslåten är utbytt?

Det här inlägget postades i Sport och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

