Nattning

Lillebror ville inte sova idag och han ville absolut inte sova bredvid mig.

”Ja vill sova HELV inte bjevi mamma” skrek han ”Då ut!”

Och det gjorde jag.

Det finns då två alternativ:

1. Bryta ihop och tänka ”min son älskar mig inte”
2. Tänka ”vad skönt det är att få sätta sig i soffan ett tag”.

Jag försökte följa alternativ två.

Snart hördes en röst från sovrummet ”Mamma tom”.

Och det gjorde jag.

Jag lade mig bredvid honom igen, pussade honom på kinden och fick en puss tillbaka.

”Jag gijjaj dej mamma” sa han ”du fåj sova bjevi mej”

”Vad bra” sa jag ”jag gillar dej också”.

Jag la armen om honom och klappade honom lite på kinden. Knappt en minut senare sov han djupt.

Det här inlägget postades i Familj och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

