Böcker att avsky

Bokhoras fredagsfråga handlar denna vecka om att nämna en bok som man avskyr. Avsky är helt klart ett starkt ord. Har funderat en del och kommit fram till att det finns några böcker som jag tvingat mig igenom, men verkligen tyckt illa om. En av de värsta är Passionata av Ernst Brunner. Riktigt obehaglig och gubbsjuk. State of the union av Douglas Kennedy är en riktigt seg skräpbok.

Böcker där jag har svårt för huvudpersonen gillar jag inte alls som Blecktrumman av Günther Grass. Till samma kategori hör En kaosmammas bekännelser av Fiona Neill.

Sämst i år:

Vi som hade alla rätt
, Kristina Thulin och Jenny Östergren. Riktigt sliskig och dålig bok.
Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap, Mary Ann Shaffer. Tråkig brevroman om lika tråkiga personer.
Sängläge, Sarah Bilston. Rätt långtråkigt om sängliggande gravid.

Största besvikelsen i år:

För att lämna röstmeddelande tryck stjärna, Bodil Malmsten. Jag som älskar Malmsten blev väldigt besviken. Den här var inte bra alls.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

