Snabbläsning

Igår la jag ungefär en timme på att läsa I en annan del av Bromma av Martina Haag. Längre tid behövs inte för att dra igenom detta synopsis om Bella som utspelar sig några år efter Underbar och älskad av alla. Det är en lite söt historia om den misslyckade småbarnsmamman som är gift med den snygge tv-stjärnan, men någon ”riktig” bok är det inte. Boken kan säkert bli en bra film, storyn finns här men detaljerna och djupet saknas. Haag berättar en historia rakt upp och ner, inte dåligt men inte heller speciellt givande. Boken är lite slarvigt skriven och jag har svårt att engageras speciellt av den. Förutom några roliga iakttagelser av hur livet som småbarnsföräldrar kan te sig faller det hela rätt platt. Jag gillade Martina Haags första krönikesamling, men därefter tycker jag bara att det blivit sämre.  Hade den inte varit med på Bokustoppen skulle jag aldrig läst den, men en timme hit eller dit spelar ingen större roll.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

