Provocerande med bra final

Piece of Work

När jag läst de två första kapitlena i Laura Zigmans bok Piece of work var jag så förbannad att jag var nära att sluta läsa. Huvudpersonen Julia Einstein tvingas ut i arbetslivet igen efter att ha varit hemma med sin son Leo i drygt tre år. Jag säger tvingas, för det är verkligen så hon upplever det. Hennes man blir av med jobbet och kan inte försörja dem alltså måste hon göra det även om hon helst av allt vill stanna hemma. Hon får jobb på en pr-firma som arbetar med ”has-beens” som vill göra comeback. Julia får i uppdrag att ta hand om Mary Ford, en fd skådespelerska som ska ge ut en egen parfym för att på så sätt göra comeback. Den har damen är verkligen djävulen själv och har knäckt ett antal personer och nu är det alltså Julias tur.

Jag läste färdigt boken och är glad för det då budskapet tillslut är att det faktiskt går att vara en bra mamma trots att man arbetar även om det i bokens början inte alls verkar möjligt. Det är dock ingen höjdarbok och jag rekommenderar den egentligen inte till någon, möjligen om du vill träna lite engelska då språket är sådär lite lagom svårt. Det finns dock mycket bättre chick-lit som du kan träna på!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

