Tiden flyger iväg…

Vi lämnade grabbarna till sin mormor och morfar igår. Vi har lyxen att ha fyra föräldrar som mer än gärna är barnvakter. En helg i månaden är vi därför utan barn (om ingen hemsk bacill eller snorkråka kommer emellan ;-)) Idag är det cirkus med mormor och morfar. Nästa månad är det dinosaurieshow med farmor och farfar som gäller. Tala om lycka för grabbarna.

Och vi då? Vi har inte hunnit med hälften av vad vi borde gjort. Sex pajer till makens gubbkalas nästa helg ligger visserligen i frysen, men huset ser fortfarande ut som ett bombnedslag. En av mina bästa vänner ska passa ungarna på fredag när dagis är stängt, men inte ens hon får komma in i huset när det ser ut så här. Grabbarna hobby är att klippa sönder papper. Vårt vardagsrum är fullt med sönderklippta tidningar och ritpapper. Jag samlade ihop allt i en påse före helgen, men kom aldrig ut till soptunnan. Resultat? Allt i påsen ligger återigen på golvet.

Vad har vi då gjort? Faktiskt befunnit oss i samma rum. Såg Persbrandt igår, lite småtrevligt, men inte jättebra. Det blev lite hattigt med alla klipp och ämnesbyten. Jag kommer att se de andra programmen och tror säkert att Oldsberg växer in i rollen.

Vi har också pluggat lite. Maken läser programmeringskurs och jag håller på med PIM2. Har alltså svurit en del över datorn idag. Inte han, men jag. Det blir lätt så när jag gör något jag inte riktigt behärskar. Det låter värre än det är, men jag måste bli av med frustrationen på något sätt även om det sätt jag använder är hyfsat barnsligt.

Snart dags att hämta grabbarna och någon form av städryck måste vi göra. Jag ska bara…

Det här inlägget postades i Familj och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tiden flyger iväg…

  1. Maud skriver:

    Lycka till med PIM!
    Jag har gjort 1 och 2 är nääästan klart!
    Vad presenterade du?
    (Om det är samma upplägg hos dig förstås.)
    Sitter just och väntar på scones i ugnen. Mums!

  2. Lilla O skriver:

    Jag presenterar Tanzania med bilder från vår resa för några år sedan. Ska sedan ge mig på trean och då blir den pedagogiska utmaningen att starta och bygga upp en ny utmaning,

Kommentera

