Min nollnoll-lista Betaversion

Det är drygt två månader kvar av det här decenniet och nedräkningen av de hundra bästa låtarna från åren 2000-2009 finns på nollnolltalet.se 

Jag har gjort en egen, som kan komma att ändras. Endast en låt per grupp eller artist (jag har gjort ett undantag och en artist kan få finnas med både ensam och i en duett ):

 

100.Alla vill till himmelen men ingen vill dö  Timbuktu

99. Can´t get you out of my head Kylie Minogue

98. My happy ending Avril Lavigne

97. No Air Jordin Sparks och Chris Brown

96. Sing for me Andreas Johnson

95. Never be the same again Melanie C

94. Sweet Jackie Sugerplum Fairy

93. I don´t feel like dancin’  Scissor Sisters

92. Do you love me Amanda Jenssen

91. Say my name Destiny´s child

90. So What Pink

89. Life for rent Dido

88. For what it´s worth The Cardigans

87. Bad Day Daniel Powter

86. Hiphopper Tomas Rusiak

85. Release me Oh Laura

84. Human Killers

83. I´m like a bird Nelly Furtado

82. Vi kommer att dö samtidigt Säkert

81. Forever Lost The Magic Numbers

80.Hey Boy Teddybears STHLM

79. Home Michael Bublé

78. Sweet Marie Timo Räisänen

77. A thousand miles Vanessa Carlton

76. Precious Depeche Mode 

75. First of the gang to die Morrissey

74. Runnin’ out of gaz Pauline

73. Right next to the right one Tim Christensen

72. Aicha Outlandish

71. Perfect Maren Ord

70. I can buy you A Camp

69. Warwick Avenue Duffy

68. Dream On Christian Falk och Robyn

67. Logiskt Petter och Säkert

66. Baby Melody Club

65. Wonderchild Christian Walz

64. With every heartbeat Robyn och Kleerup

63. Young Folks Peter Bjorn and John

62. Allright Lost Patrol och Lisa Miskovsky

61. Hey Ya! Outkast

60. Hey baby No Doubt

59. I’m in the band The Hellacopters

58. Cologne, Ben Folds

57. Hey There Delilah Plain White T’s

56. Lady Stardust Lisa Miskovsky

55. Nu kan du få mig så lätt Håkan Hellström

54. 17 år Veronica Maggio

53. How to save a life The Frey

52. Bubbly Colbie Cailat

51. Love Song Sara Bareilles

50. My heart Brainstorm

49. This Love Maroon 5

48. Chasing cars Snowpatrol

47.21 guns Green Day

46. Come Along Titiyo

45. Foundations Kate Nash

44. In my place Coldplay

43. Tears dry on their own Amy Winehouse

42. Chasing pavements Adele

41. Longing for Lullabies Kleerup och Titiyo

40. Private emotion Ricky Martin och Meya

39. Bold as love Whyte Seeds

38. Le belle et le bad boy MC Solaar

37. To be gone Anna Ternheim

36. Crosses José Gonzalez

35. Pärlor Kent

34. Tonight The Soundtrack of Our Lives

33. Pierpoljak Pierpoljak

32. This is the year Marit Bergman

31. The Burden Weeping Willows

30. Grace Kelly Mika

29. Ett fullkomligt kaos Bo Kaspers Orkester

28. When we were winning Broder Daniel

27. It’s Been Hurting All The Way With You, Joanna Moneybrother

26. Duett Kent och Titiyo

25. I wish I was a punkrocker (with flowers in my hair) Sandi Thom

24. Be Mine Robyn

23. If I used to love you Daniel Lemma

22. Dancing in the moonlight Toploader

21. Someone new Eskobar och Heather Nova

20. Make it mine , Jason Mraz

19. Visit to Vienna Sahara Hotnights

18. The Blower´s daughter Damien Rice

17. Om du lämnade mig nu Lars Vinnerbäck och Miss Li

16. Last Word Moneybrother och Marit Bergman

15. Kiss Venke Knutson

14. Hands clean Alanis Morissette

13. The Comeback Shout out Louds

12. Cool Gwen Stefani

11. You don´t know me Ben Folds och Regina Spector

10. Fuck you Lily Allen

9. Caleth you Cometh I  The Ark

8. Come away with me Norah Jones

7. Live Tomorrow Laleh

6. Gothenburg Maia Hirasawa

5. Dream Girl Salem Al Fakir

4. Stuck in a moment you can’t get out of U2

3. Samson Regina Spector

2. Island in the sun Weezer

1. Still Elvis Costello

De flesta låtarna och någon bonus finns här: nollnolltoppen

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min nollnoll-lista Betaversion

  1. Bokmoster skriver:

    O, Lilla O, vilken bra lista! Flera av mina favoriter finns med (Lily Allen, Damien Rice, Moneybrother, Someone New, Duett, ja, väldigt många), så nu sticker jag vidare till Spotify, för att kolla upp låtarna jag inte hört tidigare…

  2. Bea skriver:

    Bra jobbat! Jag lägger till så många noll-noll listor jag kan i min Spotify men får ångest när jag själv ger mig på ett försök. Det går bara inte, som att låtarna är mina bebisar och jag måste välja vem jag älskar mest.

  3. Bokmoster skriver:

    Ser fram emot Spotifylistan! Och jag skulle heller aldrig klara att göra en lista, det finns för mycket bra… Tips till din nästa version dock: I will follow you into the dark – Death Cab for Cutie, Brighter than sunshine – Aqualung, Look what you’ve done – Jet. De skulle komma ganska högt upp på min lista i a f!

Kommentera

