Lärarrobotar?

350 lärare ska gå igenom 35000 nationella prov för att få fram en korrekt bedömning. Är de lärarrobotar, eller vad är det som säger att de skulle vara mer objektiva än andra? Visst är det bra med lite dubbelrättning, men det kommer aldrig vara möjligt med en neutral rättning av frågor som kräver tolkning. Vad är det som säger att dessa superlärare har rätt och de andra fel? Likvärdig bedömning och likvärdiga betyg är en utopi. Tyvärr.

Annonser
Det här inlägget postades i Skolsnack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s