Favoritbloggstema

Mymlan skriver om Stora Bloggpriset och vill att veckans Bloggtema ska handla om vår favoritblogg. Jag kan erkänna att jag haft lite småångest för det här inägget sedan hon presenterade veckans ämne. Jag har fegat ur Bloggtemat andra veckor, men nu ska jag faktiskt inte göra det. Tänkte ett tag att jag skulle välja ut många av mina favoritbloggar, men det blir ju lite fusk. Det blir en kompromiss.

Jag läser väldigt många bloggar. Många bra bloggar. I min Bloggroll finns bloggar om böcker, skolan, jämställdhet, vardagsbetraktelser och familjeliv i en salig blandning. Jag valde att göra mitt 1000:e inlägg till en hyllning till dessa bloggare som förgyller mitt liv. Kanske förändrar bloggarna inte världen, men det finns ett helt gäng begåvade skribenter där ute!

Att välja en är med andra ord väldigt svårt, jag har därför valt två.

Lyrans Noblesser är en både bra och seriös bokblogg. Lyran är en påhittig kvinna och det är främst därför jag har valt henne framför andra bokbloggare i just detta inlägg. Hos Lyran bjuds på Tematrio, Nobelalfabetet och läsutmaningen Jorden Runt som gett mig många fantastiska läsupplevelser. Egentligen är Lyran inte den bokbloggare som är mest lik mig när det gäller smak av böcker, hon är tusen gånger mer seriös, men jag får ändå bra lästips av henne. Via Lyran har jag också hittat nästan alla anda bokbloggar jag läser. Hennes blogg är på många sätt navet för utmaningsglada bokfantaster.

För asgarven måste jag däremot bege mig till en annan bokblogg Om böcker som jag hunnit läsa där Vixxtoria kör ett lite mer filosofiskt perspektiv. Lite ”jag har tänkt på en sak” inlägg som inte sällan har en rolig knorr. Även Vixxtoria är seriös, det är en ”riktig” bokblogg med många boktips, men den har även en mer spontan och absurd sida.

Två bra bokbloggar alltså, men klicka er gärna vidare från min blogg. De bloggar jag läser är självklart de bästa! 😉

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Favoritbloggstema

  1. Lyran skriver:

    Men tack, så glad jag blir 🙂

  2. Vixxtoria skriver:

    O: Jag har varit lite obloggig några dagar, och det tog ett tag innan jag upptäckte ditt fina inlägg. Tack så väldigt för de fina orden 🙂

  3. lena kjersén edman skriver:

    Håller så gärna med om att dessa två är finfina bokbloggar –
    men vill lägga till ytterligare två godingar-

    Bernur

    och

    Hermia says

Kommentera

