Förvirrad, mer förvirrad, Fröken O

Jag lyckades engagera och roa en hel matsal idag när jag, samtidigt som jag slängde en servett i sopsäcken för brännbart, lyckades slänga med min vita mobiltelefon. Jag såg i slowmotion hur den flög från handen ner i sopsäcken tillsammans med den lika vita servetten och landade i botten av säcken full med andra vita servetter. Det var bara att börja gräva. Men hjälp av en snäll kollega som hämtade en till sopsäck att lyfta över allt skräp med och en kollega som ringde min telefon lyckades jag till slut gräva fram den.

Lite typiskt mig. Jag har haft en mer förvirrad dag än vanligt. Glömt saker, snubblat, gått in i folk, gått in i bänkar. Jag hade till och med fel elever på min första lektion. Rätt grupp, men med två bonuselever som jag visserligen har i svenska ibland, men aldrig i engelska som stod på schemat.

Nu ska jag egentligen kopiera inför nästa vecka, men jag var tvungen att landa vid mitt skrivbord ett tag. Nu tar jag nya tag och snart är det helg!

Det här inlägget postades i Skolsnack och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

