Vad är det med svenskar och tvätt?

Tack gode gud för min tvättmaskin. Det värsta med lägenheter är väl ändå tvättstugan?  Tänk bara på alla oskrivna regler och alla sura tanter som skriver lappar eller ringer på dörren för att tala om att man minsann är fem minuter sen med att tömma torktumlaren.

Via Mymlan hittade jag ett fantastiskt inlägg om tvättstugor och vår relation till dem. Kommer definitivt att återkomma till Martin Ezpeleta (om inte annat för en fantastisk dagens outfit). Sanslöst roligt inlägg, med en allvarlig knorr. Kan en knorr vara allvarlig? Ja, hur som helst, ett bra inlägg och en blogg som verkar läsvärd!

Det här inlägget postades i I-landsproblem och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vad är det med svenskar och tvätt?

  1. Morrica skriver:

    Jag tycker tvärtemot – den gemensamma tvättstugan är många gånger bättre för sinnesron än egen tvättmaskin, åtminstone när man inte har småbarn. Under den perioden är tvättmaskin oundgänglig, men bara då.

  2. Lilla O skriver:

    Fördelen är att allt blir gjort på en gång i tvättstugan! Med två små grabbar som drar hem sandiga overaller varje dag dyrkar jag min tvättmaskin. (Nästan lika mycket som diskmaskinen) Däremot är jag hyfsat trött på att torkstället blivit en permanent möbel.

  3. Morrica skriver:

    En diskmaskin däremot *suckar längtande* det skulle jag velat ha! Tänk vad mycket för husfriden en sån gör!

  4. agnes i Lund skriver:

    Riktigt kul! Outfiten alltså!

Kommentera

