Bokfrågornas ABC

barnen9090613-1222.jpg

Jag saknar redan Paperbacks Krimalfabet. Det behövs något mellan Lyrans Tematrio och Nobelalfabet. Jag skissar därför på en ny alfabetsutmaning som jag hoppas att ni vill hänga på. Vi startar med A nästa vecka och det blir tre eller fyra frågor utifrån mina fria associationer kring bokstaven. Inga färdiga frågor alltså, inget standardiserat. Onsdagar hade jag tänkt mig. Vad tror ni? Orkar ni med fler utmaningar, eller är det bara jag som är frågegalen?

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Bokfrågornas ABC

  1. Snöfrid skriver:

    Jag orkar! Absolut, men det kanske beror på att jag inte är med på Tematrio eller Nobellalfabetet oxå. Men kör hårt! 🙂

  2. Lilla O skriver:

    Jag kör bara det finns någon som vågar svara!

  3. Hanna skriver:

    Jag svarar, så mycket jag kan med mitt teflonminne och böckerna långt borta. Om det handlar om böcker då… det åkade jag ta för givet. Blir ju lätt så i den här utmaningsvärlden

  4. Paperback Lover skriver:

    Åh, saknar du mitt Krim-alfabet? Vad fint!

    Jag har ju lovat Lyran att hänga med på både Tematrio och Nobelalfabet men inte lyckats hålla vad jag lovar. Ibland är det svårt att kasta ur sig något när man inte själv är förberedd sen ett par dagar.

    Men svara på frågor ser jag nog som någonting enklare än att associera titlar och författare till teman. Så jag hoppas jag kan hänga på. Onsdagar blir toppen!

  5. Cilla skriver:

    Hmm, det finns så många roliga utmaningar så jag måste väl snart starta en blogg bara därför… Jag tillhör skaran som bara läser, men inte tycker att jag har så mycket att bidra med så att det räcker till en hel blogg… men om jag fyller den med utmaningar kanske det funkar…
    Vill gärna passa på att säga att jag läser din blogg med stor behållning – gillar det du skriver och hur du skriver det!

    • Lilla O skriver:

      Tack! Skulle gärna läsa en blogg till, så skriv! Klart att du har minst lika mycket att bidra med som någon annan. Det roligaste tycker jag är att man ”möter” andra genom bloggandet och för tjuvkika lite hos dem.

      Kör tycker jag! Jag lovar att läsa.

  6. boksnoken skriver:

    Jag är med! Jag är inte med i någon utmaning nu när Krimalfabetet är slut och det känns onekligen lite tomt att inte ha nåt att klura på.

  7. Bokstunder skriver:

    Jag tycker också att det låter intressant.

  8. Lilla O skriver:

    Ja, men då kör vi nästa vecka. Imorgon känns lite snart. Kul! Det är roligt att fråga, men roligast att lösa andras svar och därmed bjudas in i både nya och gamla bloggar.

Kommentera

