Tankar en måndag

Sitter och kurar på jobbet efter en riktigt bra dag. Mina elever har kommit igång ordentligt och nu börjar de flesta faktiskt göra det som står på veckoplanerinegn och klassbloggen fylls så sakteliga på med texter. Den här veckan ska de skriva ett boktips och det ska bli spännande att se vad de får ihop. Har gjort ett par egna inlägg då jag tror att ”modellinlärning” är effektivt.

Veckans andra uppgift är att rätta och ge respons på en text som jag har skrivit. En text med alla fel man kan komma på. De skrattade glatt åt mitt språk, ”vad synd om dig O som har så dålig svenska”.

Nu är det snart dags för PIM-seminarium. Ska berätta om min film om mina fantastiska elever.

Det här inlägget postades i Skolsnack och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tankar en måndag

  1. Hanna skriver:

    Klassblogg och ”rätta lärartext”. Du kommer på så bra uppgifter till dina elever. Det i kombination med att du verkligen tror på allas lika värde gör att du verkligen är rätt människa på rätt plats.

    Jag hejar på dig.

    • Lilla O skriver:

      Tack Hanna, du kan verkligen konsten att smickra snyggt! Hur går det med jobb för dig? Håller alla tummar!

  2. Hanna skriver:

    Har inte hört något om jobb. Jag hoppas att det beror på att jag är i Indien och de tycker att det är lite långt borta. Men jag är rädd för att jag inte var bra nog helt enkelt.

    Beröm ska ges ärligt, då blir det oftast bra.

    • Lilla O skriver:

      Klart det beror på att du är långt bort. Det fixar sig när du kommer hem om inte förr. Tycker att arbetsgivare ofta är ute i sista sekunden!

Kommentera

