Krimalfabetet Efterord

Drygt ett halvår har jag varje vecka kämpat med Paperbacks Krimalfabet, där en av uppgifterna var att komma på en bok på varje bokstav som man vill läsa. Tänkte därför lista de författare jag sagt att jag vill läsa och se hur det har gått hittills.

Böcker jag vill läsa, av författare jag redan prövat:

Blodsarv av Denise Mina

Common murder  av Val McDermid

Edward Finnigans upprättelse av Roslund & Hellström 

En drink före kriget av Dennis Lehane

Närmast anhörig av Elsebeth Egholm

 Skumtimmen av Johan Theorin

Våta spår av Katerina Janouch

 

Författare jag vill läsa, men ej läst något av ännu:

Linwood Barclay

Mark Billingham

 Tomas Bodström

 Xavier-Marie Bonnet

 Martin Edwards

 Giles Foden

Ramona Fransson

 Frances Fyfield

Elisabeth Gilek

Friedrich Glauser

John Harvey

Mo Hayder 

Ingrid Hedström

Björn Hellberg

Arnaldur Indridason

Christian Jungersen

Tony Manieri

Deon Meyer

Reijo Mäki

Carol O´Connell

George Pelecanos

Yrsa Sirgurdardottir  

Christa von Bernuth

Qiu Xiaolong

Viveca Sten

Laura Wilson

Vincent Zandri

Håkan Östlundh 

 

Böcker jag ville läsa och nu har läst:

Djävulsstjärnan, Jo Nesbø

 Höstoffer av Mons Kallentoft

 

Författare jag ville läsa och nu har läst något av:

Carin Gerhardsen 

Tove Klackenberg

Veronica von Schenck

Som ni ser har jag en del att göra. Just att komma på böcker att läsa är inte det svåraste att hinna med…

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Krimalfabetet Efterord

  1. Killfröken skriver:

    Bodström säger du… Jag vet inte, har hört att den ska vara sådär…

    Förresten: tror du han skriver själv eller har han en spökskrivare?

    //K

    • Lilla O skriver:

      Det är därför jag vill läsa något av honom, för att att se hur dåligt det är. Frågan är hur han hunnit skriva den, men han är ju inte så ofta i Riksdagen så det kanske funkar. 😉

  2. Paperback Lover skriver:

    Killfröken: Jag har precis läst ut Rymmaren av Bodström och tyckte den var helt ok. Varke sämre eller bättre än nån annan deckare. Dessutom med fokus på justitiedepartementet och kriminalvården vilket inte alla deckare handlar om. Men faktum är jag hann tänka om han har en spökskrivare nu efter att ha läst om Helena Sigander i senaste ViLäser 🙂

    Lilla O: vilken fin lista du gjorde, tar din idé och försöker sammanställa en motsvarande hos mig.

  3. Camilla skriver:

    Jag håller med det svåra är inte att hitta böcker att läsa det är att hinna med att läsa dem. Du har många bra böcker där på listan. Lycka till att läsa dem! Det samma gäller mig men kanske inte precis de samma böckerna. /Camilla

Kommentera

