Gubbar som vill rocka

Jag har sett Bo Kaspers Orkester förr och det brukar vara mysiga spelningar. Nu har de blivit äldre, men knappast mognare och levererar en rockigare spelning en bra stund efter utsatt tid.

Bo Sundström var dessutom:

a) väldigt lycklig

b) väldigt berusad

c) totalt euforisk och lika packad

Jag hade önskat att svaret var a, men det mesta talar för att c faktiskt var rätt. Riktigt knäppa danssteg, tamburinen i skallen och mellansnack totalt utan röd tråd är en sak, men det konstigaste var egentligen de menande blickarna från resten av bandet. De verkade inte riktigt tycka att han var så kul. Kanske hade det varit bättre om de kört igång lite tidigare.

Lika flummig som han var på scen, lika bra sjöng han så egentligen var det en bra spelning. Riktigt bra musiker och ett driv som jag inte upplevt på tidigare konserter. Jag håller inte med Dan Backman om att BKO ska avnjutas sittande.De rockade riktigt bra och de mer poppiga låtarna fick stå tillbaka. Bland de bästa var vackra Dansa på min grav och Innan allt försvinner (inte så rockiga så nu säger jag egentligen emot mig själv) och annars så tråkiga I samma bil fungerade grymt bra live. Väldigt tidiga låtar som Puss blandades med de senaste. Inte så mycket från de softare mellanplattorna dock, men det gjorde inte så mycket.

Spelningen var en bra kontrast till de tidigare konserterna jag sett med Bo Kapers Orkester.  Jag hoppas dock att det inte var början på en tragisk rockstjärneera för Bosse eller hans vänner för den delen.  Förhoppningsvis var alternativ c inte alls det sanna, utan ”bara” a. Jag har gärna fel i det här fallet.

 

 

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

