Julklappsguide

Jag testade Bokus julklappsguide och fick följande resultat:

För storläsaren rekommenderades totalt olika böcker. Skulle samma person vilja ha Elsas Mode, Igelkottens Elegans och Den sista cigarretten? Jag är tveksam. Jag kan bara tänka mig att läsa Muriel Barberry.

Bland böckernas för den deckarbitne finns en för mig ny författare Joseph Wambaughs vars Hollywood Station är den första av en tänkt trilogi.  Den låter riktigt bra! 

För grabbarna finns t.ex min gamla favorit Paddington, som jag gärna vill introducera.

Vad önskar du till jul?

Jag hoppas mest av allt att faktiskt få böcker. De flesta undviker att köpa några till mig då de tycker att jag har läst allt. Så är det inte. Det finns massor jag vill läsa. Mamma brukar vara både kreativ och bra i sina bokköp!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Julklappsguide

  1. Jag har en lång lista på Adlibris med biografier om Charles Dickens som jag väldigt gärna skulle vilja ha. Någon av dessa böcker vore ju jättekul att få i julklapp. Likaså ett medlemskap i Dickens Fellowship eller någon av BBC’s dramatiseringar av hans böcker vore underbara julklappar.

  2. evacecilia skriver:

    Vi har skippat det där med julklappar till oss vuxna sedan ett par år tillbaka. Superskönt! Jag behöver inte längre krysta fram en önskelista med saker jag inte behöver – för det jag behöver (läs: vill ha) är i alla fall för dyrt att önska sig. Ett nytt kök t.ex.
    Som tur är känner de andra vuxna i familjen likadant så det var ingen stor sak att skippa klapparna.

    • Lilla O skriver:

      Vi drar en person som vi köper julklapp till och det funkar bra. Då får alla något, men ingen behöver stressa ihjäl sig.

  3. Karin/Bokcirkel skriver:

    jag har faktiskt köpt två böcker idag till min snart 13 åring (imorgon)och de heter ngt med vampire college. Själv så vill jag ha alla böcker om Otoriklanen i julklapp =) då blir jag glad. Men om jag inte får det så vill jag ha ngt med Sara Kadefors.

    • Lilla O skriver:

      Sara Kadefors är alltid bra. Otoriböckerna har jag inte lyckats ta mig igenonom. Kanske värt ett försök till?!

  4. Fru E skriver:

    Jag får bara julklappar av min man och mina barn. Vi vuxna ger inte varann längre. Mina favoritklappar brukar bara böcker men i år vet jag inte om jag ska önska mig böcker, jag har ju så många olästa som jag så gärna vill läsa!! Å andra sidan skulle det vara lite trist att inte få NÅN bok… Hå hå ja ja, lyxproblem!

  5. Martina skriver:

    Jag har en milslång önskelista på Adlibris som jag komprimerat ihop till detta:
    http://etthemutanbocker.blogspot.com/2009/11/onskelista-till-tomten-eller-att-kopa.html

    Men jag brukar inte heller få särskilt mycket böcker, förutom från min kompis Fia som också bokbloggar samt från mormor – hon köper alltid en aktuell deckare och jag har de senaste åren fått böcker av Åsa Larsson, Peter Robinson och Denise Mina. Som tur är så gillar jag deckare, iallafall brittiska och amerikanska…

Kommentera

