Mina julbytessvar

En bok om dagen har satt ihop några frågor som oss som är med i Julbytet. Jag har i redan inhandlat påsen och är laddad för att börja fylla den!

* Vad gör du helst på fritiden?

Vad hette det sa du? Nej, lite fritid finns allt och då blir det mycket läsning och bloggande. Förutom det tycker jag om att fotografera och att sjunga.
 

* Samlar du på något?

Nej, inte direkt. Jag har en del dalahästar, men att säga att jag samlar vore att överdriva.

* Favoritfärg?

Rött, turkos, lila, orange. Glada och starka färger. Beige är inte riktigt min kopp te.

* Teve-serier som du uppskattar?

Grey´s anatomy, Desperate Housewives, Six Feet Under, Brotherhood, Brothers and sisters. Jag spelar in mycket och ser lite.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?

Här finns fem av mina favoriter. Jag tycker också om franska filmer med en massa prat som maken så vackert brukar kalla dem. Här är dock fem filmer jag absolut inte gillar.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?

Både kaffe och te funkar bra så länge det är svart och inte för sött.

* Vilket slags godis tycker du bäst om?

Choklad är gott, salt godis också. Godis är helt enkelt gott. Det enda jag absolut inte gillar är violpastiller.

* Stjärntecken?

Oxe och tiger

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?

Jag är inte så mycket för det pråliga. Möjligen om det är så pråligt att det blir kul, men gränsen är hårfin.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?

Jag vill ha en trevlig bok och lite glada överraskningar. Jag är inte så kinkig.

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?

Är allergisk mot äpple, men det är väl inte så vanligt att skicka kanske.

Här och här finns tidigare bokbytarenkäter.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

