Nära men ändå långt bort

Igår och idag är all personal på Individuella Programmet, samt några arbetslag till på utbildning i entreprenöriellt lärande. Det är vårt andra kurstillfälle och jag känner att det varit två enormt givande dagar. Vi har hunnit prata om sådant som det aldrig finns tid till annars. Pedagogiska samtal, funderingar kring tydlighet, målbeskrivningar, strategier för lärande och för att möta eleverna där de befinner sig. Mycket givande samtal och dessutom mycket produktivt arbete. Vi har strukturerat upp vårterminen utifrån ett entreprenöriellt tänk och det känns väldigt spännande! Återkommer med ett mer genomtänkt inlägg senare!

De inlägg som dykt upp igår och idag var förberedda innan. Jag har därför inte hunnit kommentera något. Roligt att så många svarat på B-frågorna. Jag ser fram emot att läsa era inlägg ikväll. Nu måste jag röra på mig för att smälta den goda lunchen. En övernattningskurs för lärare i mysig miljö hör inte till vanligheterna. Ibland är det skönt med lite arbetslyx!

Det här inlägget postades i Skolsnack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

