Kulturfyran med bokpris

Det är snart jul så Kulturfyran tänkte ge en bok som en tidig julklapp till en av de som svarar på veckans Kulturfyra.

Frågorna får kretsa kring böcker, film och julklappar:

1. Vilken bok önskar du dig mest av allt just nu?

Jag önskar mig många böcker, men en vad det verkar fin box är  Dikt 1598-1939  som består av två böcker och 10 cd-skivor. På skivorna läser bland annat Mikael Persbrandt och Stina Ekblad kända dikter.

Dikt 1593-1939 : svensk och finlandssvensk lyrik i uppläsning av svenska och finlandssvenska skådespelare

2. Har du köpt några böcker som julklappar i år?

Vi köper inte så mycket julklappar i vår släkt. Vi drar lott och köper till en vuxen i varje familj. I år köper jag till svärmor och pappa. Möjligen kan svärmor få en bok, men pappa är ingen storläsare.

3. Brukar du ge bort film som julklapp, som dvd eller biobiljetter?

Sällan, mer än dvd-filmer till barnen. I år får de Robin Hood. Biobiljetter har jag nog aldrig gett bort.

4. Vilken är den bästa bok du läst i år och vilken är den bästa film du sett i år?

Det finns några böcker jag satt Betyg 5 på i år. En av dem är Norweigan Wood av Haruki Murakami. Fler böcker av honom står också högt på min julklappslista, helst Sputnikälskling.

Filmer har jag tyvärr sett allt för få i år. Om man inte räknar Monsters Inc. som jag sett typ 100 gånger. Några riktigt bra filmer har det dock blivit och jag skulle nog säga att Revolutionary Road är den bästa.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

