Vilken samling

Jag vill verkligen ha diktboxen  Dikt 1598-1939 som Akademibokhandeln säljer. Två böcker och tio cd-skivor med inläsningar. Måste kolla vad den innehåller för dikter bara, men egentligen är det skivorna jag vill åt. Jag lyssnar inte på ljudböcker, men när det kommer till lyrik är jag av en helt annan åsikt. Lyrik ska man lyssna på! Och läsa också såklart…

Dikt 1593-1939 : svensk och finlandssvensk lyrik i uppläsning av svenska och finlandssvenska skådespelare

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vilken samling

  1. agnes i Lund skriver:

    Men varför bara fram till 1939? Det finns ju så mycket fint som kommit till senare. Jättefint med alla inspelningarna! Användbart i skolan också. Måste ta en titt känner jag.

  2. bai skriver:

    For ei samling – den fekk eg også lyst på!

    Det er ikkje utenkeleg at akkurat 1939 har med opphavsrett å gjere – i Norge er det i alle fall slik at opphavsretten faller bort etter eit visst antall år, og då er reproduksjon mykje billigare.

  3. Lilla O skriver:

    Bai, så kan det säkert vara. Det har jag inte tänkt på.

Kommentera

