Dags att fiska lite!

Jag håller med Ulrika Good som i sin blogg As good as it gets utmanar oss att kommentera mera. Minst två kommentarer per dag vill hon att vi ska skriva, inte just i hennes blogg då utan i vilken blogg som helst.

Det gör jag nog redan, men jag ska definitivt försöka tänka på hur kul det faktiskt är att få kommentarer på det man skriver och skriva ännu fler. Tycker nog att bokbloggare är hyfsat duktiga på kommentarer, men visst blir det lätt så att man skummar RSS-läsaren istället för att verkligen besöka bloggarna ”på riktigt”.

Roligast är det när det uppstår en riktig diskussion. En sågning ger till exempel ofta rätt intressanta kommentarer. Annars har väl bokbloggare ett nästan sjukligt intresse av listor och enkäter. Då händer det grejer.

Jag följer uppmaningen från Ulrika och kommenterar mera, siktar på fem om dagen. Vi ses snart i en kommentar nära dig!

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Dags att fiska lite!

  1. Morrica skriver:

    Det är en god tanke, kommunikation och möten behövs i vår kalla värld.

  2. Annelie skriver:

    Jag kommenterar nog redan så mycket, försöker tänka på hur glad jag själv blir för kommentarer. 🙂

    Ha en skön kväll!

  3. Hanna skriver:

    Vilket bra initiativ. Jag hakar på. 5 kommentarer om dagen är bra för magen.

  4. Bokmania skriver:

    Jag tycker att man ska kommentera så mycket man kan, för det är ju lite själva grejen med bloggar. Men samtidigt måste man känna att man har något att framföra/tillföra med sin kommentar. Att bara skriva något i stil med ”vad fint” är inte till någon större nytta, för vi vill ju inte bilda en klubb för inbördes beundran utan vi vill föra ett samtal. Hoppas du förstår vad jag menar. Det är skillnad, tycker jag. Eller har jag fel?

    • Lilla O skriver:

      Absolut är det en skillnad! Det är samtalen jag vill åt också. Nu är vi nog för snälla för att bråka om huruvida en bok är bra eller dålig, men det är rätt kul när alla inte tycker samma också!

  5. Bokmania skriver:

    PS. Ser att du läser ”Ut och stjäla hästar”. Jag har precis läst ut den och gillat den jättemycket. Ska bli kul att läsa om din läsupplevelse av den.

    • Lilla O skriver:

      Och nu säger jag emot mig själv och tycker precis som du! Det är en riktigt bra bok, har ungefär 100 sidor kvar.

  6. evacecilia skriver:

    Fem kommentarer om dagen – det låter bra. Men… man ska ju helst ha något att säga oxå… Själv är jag så ny i blogg-världen så jag är lite för feg för att ”ta kontakt” – men jag övar mig!

  7. bai skriver:

    Dette er jo eit slikt innlegg det ikkje går an å la vere å kommentere på, sjølv om eg ikkje har så mykje eg skulle ha sagt. Utover det det kommentarar er kjekke å få, men innimellom vanskelege å skrive. Eg har, som Bokmania, ikkje alltid like lett for å kommentere når eg ikkje har noko å seie. Men eg veit sjølv at sjølv små kommentarar som ”Dette likte eg”, ”Dette var inspirerarande” eller ”Godt boktips” er morsomme å få. Så eg prøver å komme med dei innimellom.

    • Lilla O skriver:

      Det är extra roligt med dina kommentarer så att jag får öva min norska! Ska bli bättre på att skriva hos dig oxå!

  8. Ulrika Good skriver:

    Förlåt att det dröjt, men jag vill gärna tacka för att du sprider vidare!

Kommentera

