En lista med små favoriter

Jag har listat mina tio svenska favoriter och inspirerad av Vixxtoria gör jag en med ungdomsböcker också. Några nya och några gamla favoriter utan inbördes ordning:

Sandor slash Ida av Sara Kadefors
Tusen gånger starkare av Christina Herrström
Böckerna om Kulla-Gulla av Martha Sandwall-Bergström
Böckerna om familjen Pip-Larsson av Edith Unnerstad
I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell
Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl
Dårfinkar och dönickar av Ulf Stark
För bra för att dö av Christina Wahldén
Tänk om det där är jag av Johanna Lindbäck
Mio min mio av Astrid Lindgren

 

Jag valde en bok av varje författare, annars hade nog  favoritförfattarna fått med flera böcker. Vilka är dina favoriter?

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

