Några timmar till

Idag blir det julklappsköp och brunch med vänner som bor i London. Ska bli trevligt att ses och kika lite på deras nya bebis. När det gäller julklappar så har jag egentligen bara en jag måste köpa. Har en hyfsat bra idé, så det ska nog inte ta så lång tid.

Jag är kluven till det här med julhandel. Dels gällande pengarna som egentligen bara byter plats. Vi köper väldigt få klappar därför och ungarna får bara en liten morgonpresent av oss. De får så mycket annat. Samtidigt är det lite mysigt att klura på vad man ska köpa och komma på den perfekta presenten. Något som personen i fråga vill ha, men kanske inte unnat sig själv. Det som inte lockar är att knö med halva Göteborgs befolkning. Hoppas att de flesta vaknar sent idag!

Tyvärr var jag senare ur sängen än jag hade tänkt. Fastnade i Ut och stjäla hästar igår och läste tills ögonen bokstavligen gick i kors och jag märkte att jag började få svårt att fatta vad som egentligen hände. Bara att bläddra tillbaka några sidor och börja om idag. Bra bok än så länge!

Efter brunch och shopping är det dags att hämta grabbarna hos farmor och farfar. Igår när de åkte vinkade de glatt och lillebror sa ”ha det så kul mamma” medan storebror hade full koll på vad jag skulle göra och sa ”läs och skriv mycket nu mamma”. De är söta de små liven.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Några timmar till

  1. Annelie skriver:

    Så fint, de vet vad du vill göra med din tid.

    Glad Lucia!

  2. Annelie skriver:

    Så kul att få Twilight i boktips från mormor! Mysigt!
    Ja, jag gillade både Alfredssons första och andra, så förmodligen blir det en tredje också. 😉

  3. Hemligt ;) skriver:

    Hejsan kära bokvän! Jag var på väg att lägga ditt paket på lådan idag när jag gjorde en överraskande upptäckt, nämligen att postens nya lådor har en mycket mindre öppning än de gamla vilket innebar att paketet inte gick ner i lådan. Givetvis var jag också ute 2 minuter efter att kiosken hade stängt så inte kunde jag lämna det där heller. Gissa om jag suckade både en och två gånger…

    Jag ber verkligen om ursäkt för förseningen men hoppas att du kan ha tålamod en extra dag så ska jag se till att få det med posten imorgon eftermiddag. Hoppas du haft en härlig helg och att du hittade den där julklappen du sökte.

    • Lilla O skriver:

      Hej du hemliga vän! Håll du på paketet lite om du vill, åker till Egypten på tisdag. Mysigt att få en överraskning när jag kommer hem, det blir bra det också! Om jag inte tackar förrän den 23:e så vet du vad det beror på.

      Ingen fara alls att paketet inte kom iväg idag. Förstår om du svor över lådorna dock!

  4. Hemligt ;) skriver:

    Nu är paketet lämnat till Posten så det lär finnas där och vänta på dig när du kommer hem 🙂 Trevlig resa!

Kommentera

