Tematrio – vänskap

Veckans Tematrio hos Lyran handlar om vänskap. Jag har funderat en del och kommit fram till följande:

1. I The Van av Roddy Doyle köper de två arbetslösa, medelålders vännerna Jimmy och Bimbo en ”chipper van” och säljer hamburgare hela långa sommaren. En riktigt  bra bok om vänskap som sätts på prov.

2. Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson handlar om vänskapen mellan den unga författaren Veronica och hennes äldre granne Astrid. Definitivt en läsvärd bok.

3.  Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström är en av mina favoritböcker. Där knyts många vänskapsband, men det starkaste är nog det mellan Henning och Tummen som kommer att knyta två släkter till varandra i generationer.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tematrio – vänskap

  1. Lyran skriver:

    Tummen var det ju han ”hette”! Jag tänkte ha med Henning och kompisen, men kunde inte komma på hans namn 🙂

Kommentera

