Ett imponerande firande

Den största anledningen till att jag befinner mig i Egypten just nu är att vi idag ska fira en stor dag. Min mormor och morfarhar varit gifta i 60 år och firar diamantbröllop. 60 år, det är riktigt imponerande. Chansen att jag får uppleva det är minimal. Det kräver att maken ska bli 92 år och jag hinna fira min 87:e födelsedag. Sen ska man ju klara sig ifrån skilsmässa också, men det fixar vi nog. Vi har många bra förebilder i alla fall. I förrgår firade mamma och pappa marmorbröllop (tydligen heter det så då man varit gifta i 36 år) och i våras hade svärföräldrarna rubinbröllop.

Tillbaka till mormor och morfar då. De är fortfarande så söta tillsammans, smågnabbar lite och verkar ha en trevlig gemenskap. Tänk att dela ett helt liv med en annan person. Rätt så häftigt måste jag säga! Självklart går det upp och ner i ett äktenskap, men vad är det egentligen som gör att vissa lyckas hålla ihop?

Häftigt också att vi får vara med och dela den här dagen. En semester med tre generationer är hur trevligt som helst. Att som 35-åring ha morföräldrar som man kan resa med är kul, både för mig och inte minst för grabbarna. De är snart så stora att det kommer att ha minnen av även de gamla. Sol, bad och trevligt sällskap. Det är semester det!

Det här inlägget postades i Familj och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ett imponerande firande

  1. agnes i Lund skriver:

    Låter hur härligt som helst! Så lätt att umgås när man är ledig och solen skiner dessutom! Är grön av avund. Här nere i södra delen av landet fick man idag cykla i snömodd.

  2. evacecilia skriver:

    Härligt! Vi gjorde en liknande resa för tre år sedan när min mamma fyllde 60 år och mormor fyllde 80 år. Vi var 17 personer i åldrarna 3 till 81 år :-). Det var fantastiskt roligt!

  3. Lilla O skriver:

    Vi har haft det riktigt skönt, men nu blir det snö istället!

Kommentera

