Kontrasternas dag

Vaknade i ett varmt Egypten och hann med ett par timmar vid poolen innan bussen gick till flygplatsen. Annars har det varit havet som dragit mest, men det var grävförbud idag för grabbarna O. Sandiga pojkar klarar vi oss utan på flygplanet!

Vi har haft en fantastisk vecka. Första eftermiddagen och kvällen var lite kyliga, men sedan har det blivit varmare för var dag. Vi har badat, solat, ätit för mycket och haft det riktigt skönt. Om någon skulle sagt till mig för några år sedan att jag skulle uppskatta en all-inclusiveresa med två ungar, föräldrar, syster och morföräldrar hade jag inte trott dem. Jag reste med ryggsäck, skulle inte ha några ungar och en släktresa var inte att tänka på. Nu är läget ett annat och jag är inte sämre än att jag ändrar mig.

Ännu lockar ryggsäcksresandet, men grabbarna får växa till sig lite. Nu var det grymt skönt att de kunde gå och hämta glass när de ville.

När vi kom till flygplatsen började det blåsa upp till sandstorm. Flera plan till det snöiga Europa var flera timmar försenade, men vi kom iväg i tid. Nu är vi hemma i snön. Vattnet har frusit och det är mörkt och kallt ute. Tala om kontraster!

Grymt trevligt med en vit jul trots allt, men inte fel med lite solbränna heller.

Det här inlägget postades i I-landsproblem och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kontrasternas dag

  1. *Malin* skriver:

    Låter som om ni haft en härlig resa. Alltid skönt att få ladda batterierna med sol. Ha en riktigt god jul!

Kommentera

