Tematrio – Nyårslöften

Tre litterära nyårslöften bildar veckans tematrio.

1. Jag ska delta i läsutmaningar utan att för den del stressas av prestationsångest. Det är bara läsning för bövelen och det ska vara roligt att läsa!

2. Jag ska damma av olästa böcker i hyllan och försöka läsa även dem.

3. Jag ska framstå som en ännu nördigare bokälskare inför mina elever och göra reklam för böcker i tid och otid. Vår gemensamma blogg börjar komma igång hyfsat bra, men det är lite trögt på sina håll. Det är lättare att blogga själv än med ett tiotal nyanlända elever som tycker att det är pinsamt att skriva på svenska.

Jag lovar också att inte ge några löften om att motionera mer eller något annat oviktigt. Klart läsningen ska stå i fokus.

Tillägg: Jag glömde ett viktigt löfte (tack Vixx för att du hjälpte mig på traven) jag ska sluta läsa en bok om jag inte tycker om den. Det går att såga även outlästa böcker, eller?!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Tematrio – Nyårslöften

  1. evacecilia skriver:

    Bra med läsningen i fokus :-). Själv drämde jag till med den klassiska ”börja-träna-målsättingen”. Det brukar gå sådär…
    Kul att du bloggar med dina elever även om de tycker det är knepigt. Jag kan ju iofs förstå dom, jag kan ju själv tycka att det är – inte pinsamt – men svårt, att skriva offentligt.

    • Lilla O skriver:

      Det är inte så offentligt, bara för inbjudna som just nu är eleverna i klassen och vi lärare, möjligen min chef om bloggen är igång ordentligt när det är dags att löneförhandla. 😀

  2. Vixxtoria skriver:

    *skratt* Du kan väl återkomma om ett år och berätta om hur du lyckades med löfte nummer ett?!

    • Lilla O skriver:

      Lagom är inte min grej, men lite lugnt ska jag försöka ta det ibland! Nyårslöften ska inte vara för enkla. 😉

      • Vixxtoria skriver:

        Jag tycker nyårslöften ska vara genomförbara, men vad den gränsen går kan man nog bäst avgöra själv. (Jag gillar inte det där när man alltid måste inse att man inte lyckades…)

      • Lilla O skriver:

        Jag tar det inte så allvarligt, men det är kul ändå.

  3. Lyran skriver:

    Jättekul att du bloggar med eleverna, hoppas det väcker deras lust att uttrycka sig. Gott Nytt År!

Kommentera

