Det är ingen vanlig dag…

…för det är bloggens födelsedag. Hurra, hurra, hurra!

Firar inte med tårta, men väl några färgglada muffins. Den 3/1-2009 publicerade jag mitt första inlägg, lite trevande och lite urskuldande. Den första tiden präglas också av en ”inte ska väl jag” känsla som är rätt olik mig egenligen.

Redan från början spretade bloggen åt alla håll, men ganska snart blev det mest skola och böcker, med en del inslag av genus och familjeliv som blev det jag fyllde sidorna med. Någon modeblogg har jag aldrig haft och kommer aldrig att få heller.

Att jag är en ordbajsare av rang märktes ganska snart och på ett år har jag skrivit drygt 1400 inlägg. Jag konstaterade också att jag led av abibliophobia och lässtress.

Några inlägg om husets mindre grabbar har det blivit. Lillebror som älskar Lotta, allt som är rosa och Norah som hjälper oss till lugn. Om Storebror som vill veta allt. Om vuxenlivet som blir lite krångligare har det också blivit några inlägg.

Jag har fundrat kring vad lärare gör på jobbet, visioner, i-landsproblem, en riktig nakenchock och konsten att ta en pausMitt jobb genererar en del tankar och funderingar, men nu i lovtider tar jag en paus från skolbloggandet.

Varje inlägg som på något sätt varit SD relaterat har genererat ett gäng ganska ogenomtänkta kommentarer. Rekordinlägget under året handlade om folkomrösningen i Schweiz och där surrade det ordentligt. Tyvärr kan jag sällan låta bli att sticka ut hakan och jag tål mothugg även om jag ibland inte vet om det är skratta eller gråta som gäller. Lite lustigt blev det när jag fick världens argaste kommentar från ett deckarfan, som sedan dök upp hos Maria.

Det är dock som bokbloggare jag trivs bäst. Utmaningar och boktips flödar och att själv ställa frågor är kul! Många skrev om sina känsloböcker och alfabetet är i full gång. Inför 2010 har jag hoppat på ett helt gäng läsutmaningar. Kul!

Nästa år kanske jag till och med ska avslöja för de jag känner i den riktiga världen att jag skriver. Nu är det bara en handfull som bjudits in i denna min mer hemliga värld.

Tack alla fantastiska bloggare och andra som läser, kommenterar och inspirerar mig. Jag har haft ett fantastiskt kul år tillsammans med er!

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Det är ingen vanlig dag…

  1. Sara skriver:

    Grattis grattis! Ska bli spännanande att se vad som kommer att hända här på bloggen det här året 🙂

  2. Vixxtoria skriver:

    Stort grattis på bloggens födelsedag! Det ska bli kul att se vilken riktning som utmejslas under det kommande året! Hurra Hurra Hurra!!!

  3. evacecilia skriver:

    Grattis bloggen – och Lilla O! Ska bli intressant att fortsätta läsa under detta år.

  4. *Malin* skriver:

    Grattis! Och vi läsare hoppas förstås på ett minst lika produktivt år 2010. 😉

  5. Paperback Lover skriver:

    Grattis på 1-årsdagen lillaosblogg! Det har varit kul att läsa här så det kommer jag att fortsätta med, men det tror jag du redan vet.

  6. Lilla O skriver:

    Sara, Vixx, EC, Malin och Paperback: Tack för att ni finns! Det hade ju varit rätt meningslöst att skriva om ingen läste och det är minst lika roligt att läsa era bloggar som att skriva själv!

  7. Maria skriver:

    Grattis! 🙂

  8. Red Fox skriver:

    Grattis bloggen! Hipp hipp hurra! 🙂

  9. Jenny skriver:

    Grattis Bloggen… Du har en härlig Blogg Lilla O KRam

  10. bokstavlarna skriver:

    Grattis grattis! Hoppas att du fortsätter skriva i många år till! 🙂

Kommentera

