Nobelalfabetet A

Missade bokstaven A då jag befann mig på varmare breddgrader. Åtgärdar det nu! En pristagare och en möjlig dito kommer här:

1. Alexander Solsjenitsyn fick priset 1970 och hans En dag i Ivan Denisovitjs liv  var den första boken jag läste på Lyrans resa jorden runt. En bra och spännande bok, som måste vara ännu mer spännande att läsa då den kom ut.

2. An equal music och A suitable boy är två fantastiska böcker skrivna av indiske Vikram Seth. Tydligen kommer uppföljaren till mastodontverket A suitable boy 2013 och därefter kanske det kan vara läge med ett pris?!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nobelalfabetet A

  1. Snöfrid skriver:

    En dag i Ivan Denisovitjs liv läste jag i gymnasiet, valde den framför På västfronten intet nytt då jag läst den i högstadiet och inte tyckte särskilt mycket om den. Vad glad jag var att jag gjort det valet efteråt! Tyckte verkligen om boken 🙂 trots att det egentligen inte är en genre som tilltalar mig.

  2. Maud skriver:

    Har du läst Ranelid? (Såklart du har!)
    Vilken kan du rekommender?
    Har sett honom på ”Stjärnorna på slottet” och blev lite intresserad av om hans böcker går att läsa…

    • Lilla O skriver:

      Är rätt kass på Ranelid, men ”Tusen kvinnor och en sorg” är himla bra. ”Synden”, ropar maken.

Kommentera

