Läsproblem deluxe

Jag läser en väldigt bra bok just nu. En väldigt bra, väldigt tjock bok. På engelska. Vacker engelska som kräver full koncentration. Det är en bok som inte kan läsas samtidigt som ungar vaktas, mat lagas eller något annat jordiskt. Alltså kommer jag inte framåt. Inte kan jag vara otrogen heller och läsa någon annan bok samtidigt som grabbarna guidas genom sina dataspel. Den bok jag läser fyller nämligen mina tankar och jag vill inte fokusera på någon annan bok. Det vore orättvist. Mot båda. Alltså går jag nu till sängs med Alice Blackwell (och då menar jag inte feministen född på 1800-talet)  för att riktigt njuta i många timmar (och kanske få en anledning att göra en Läst 2010-lista)

God natt!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

