Lockande utmaning

Blev lite lockad att leta fram mina ungdomsfavoriter och läsa bara för att få njuta lite. Bloggen Reading to know som har en L M Montgomery-utmaning i januari inspirerade mig. Såg också att det kommit ut en bok med hittills opublicerade berättelser The Blythes are Quoted i USA. Låter spännnade. I det här inlägget listas också en  hel del böcker om och av Montgomery, samt en del om Prince Edward Island.

Dags att botanisera lite i hyllorna alltså! Möjligen på biblioteket också, men köpa något får jag inte. Beställningar från Adlibris, Bokus och Amazon.co.uk är på väg med andra böcker, men säg ingenting till någon…

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lockande utmaning

  1. Sara skriver:

    Oh, en Montgomery-utmaning låter ju inte helt fel. Mycket lckande att vara med 🙂 Och vad roligt med ”The Blythes are Quoted” – tack för tipset!

  2. a-lo skriver:

    Jag fick också ett ryck i somras när jag hittade en massa B.Wahlströms-böcker i en garderob hos mina föräldrar. Började ivrigt läsa om Kitty, Mary Lou och Fem-böckerna som var favoriter när jag var nio eller så. Fast risken finns ju att man blir besviken. När man läser med en vuxens ögon får man förstås annorlunda perspektiv, en del tyckte jag var rent dåligt, men framförallt försvann nostalgins skimmer. Fast klassiker som Anne på Grönkulla och Laura Ingalls böcker står sig nog bättre.

Kommentera

