Deckarutmaning

 

Några dagar av januari har gått, jag har inhandlat Släke av månadens deckarförfattare Håkan Östlundh, lagt in den i pocketfodralet, men ännu inte börjat läsa. Det verkar dock vara en spännande bok.

Det är sommar på Gotland och Kriminalpolisen Fredrik Broman har flyttat med sin familj till en liten by utanför Hemse. Han har fått jobb i Visby, men börjar snart ångra att han har flyttat.

Så här står det på Adlibris: ”Släke är en oerhört rafflande och effektivt berättad kriminalroman med det gotländska sommarlandskapet som fond. En ny upptäckt för alla deckarläsare och given lektyr för gotlänningar och gotlandsturister de som inte är mörkrädda”. Det låter lovande tycker jag!

Läs mer om de nya deckarförfattarna jag tänker upptäcka i år här. Häng på om du vill!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Deckarutmaning

  1. Katarina skriver:

    Den där låter toppenspännande. Speciellt som min mamma och pappa har sitt sommartillhåll inte så långt ifrån Hemse.

    Den köper jag nästa gång jag tar mig till någon bokhandel. Tack för tipset! Jag ska hålla utkik efter vad du tyckte om den.

  2. MariaH skriver:

    jag tyckte att den var rätt OK har jag för mig…

Kommentera

