Lyrikutmaning januari-mars

Lyrik allmän

Min lyrikutmaning har varit lite för stressig för min smak. Tre författare per månad fungerade inte speciellt bra. Jag tänker dock fortsätta att läsa lyrik även nästa år, en trio per kvartal blir det istället.

Häng på om du vill. Läs en dikt, läs flera, läs en samling, djupdyk, läs något av alla, välj ut en favorit. Kort sagt, läs så mycket eller så lite som du vill. Jag gör en sammanfattning av min läsning i slutet av varje kvartal. Om du skriver ett inlägg får du gärna skicka en kommentar och/eller länka hit så att länkarna till dina inlägg kan finnas med i kvartalsbeskrivningen.

Många av böckerna kan vara svåra att få tag på, men biblioteken brukar ha det mesta, annars är Amazon (både den brittiska och den amerikanska) att rekommendera.

Tre udda (januari till mars)
Första kvartalet läser jag tre lite udda svenska poeter, som jag tänkt läsa länge men faktiskt aldrig läst:
Bob Hansson
Christine Falkenland
Kristina Lugn
Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lyrikutmaning januari-mars

  1. bokstavlarna skriver:

    Jag har som nyårslöfte att läsa mer lyrik, så jag hoppar gärna på utmaningen. Hade tänkt mig en lyriksamling i månaden – så att jag garanterat kommer hinna med det.
    Har inte direkt några planerade ännu, men det ska bli roligt att se vad du tycker om de tre poeterna ovan (som jag faktiskt har läst, alla tre).

  2. Marie skriver:

    Oj, du kommer få det riktigt bra i de här tre poeternas sällskap.

Kommentera

