Årets första kulturfyra

Nytt år och ny kulturfyra med årets första:

1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?

Första boken jag läst ut i år är fantastiska American Wife av Curtis Sittenfeld (som jag säkert kommer att tjata hål i huvudet på er om) Ikväll hoppas jag läsa ut årets andra Släke av Håkan Östlundh

2. Första konserten du går på?

Vad jag vet nu blir det Kent i Göteborg 21 mars. Ståplats för gamlingarna…

3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?

Ska bli bättre på både film och teater i år (svårt att bli sämre) Troligen blir första dvd:n (förutom Shrek och Robin Hood som rullar för jämnan) Tillsammans är man mindre ensam som finns hemma nu. På bio skulle jag gärna se Bright Star eller dagens premiärfilm Fish Tank. Nästa helg vi är barnfria kanske…

4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du fram emot mest, eller vad fruktar du mest?

Klart det blir ett höjdarår! Så måste man tänka. Ser fram emot alla roliga sportevenemang som OS och Fotbolls-VM. Tycker att jobbet känns kul. Annars är fokus mest på att spara pengar så att nästa år blir ett år över det vanliga.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

