Bokustoppen v.1

Bokusutmaningen innebär i år inte att alla böcker på topp-10, eller ens topp-3 ska läsas. Man väljer istället mellan att läsa alla ettor under året, eller en bok som legat topp-10 varje månad. Jag har som första mål att läsa alla som når första platsen, men tänker inte tvinga mig att läsa de böcker jag inte alls känner för. På veckans lista märks det att Ranelid gjort succé i Stjärnorna på slottet. Inte mig emot, det var länge sedan jag läste någon bok av Ranelid och skriver därför upp Hjärtat som vapen min lista.

Röd titel betyder att jag läst och skrivit om boken. Snabba Cash läste jag f.B. (före Bloggen). Hjärtdjur planerar jag att läsa, men när det blir av får vi se.

  1. Hjärtat som vapen av Björn Ranelid
  2. Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren
  3. Hjärtdjur av Herta Müller
  4. Sommarljus av Jón Kalman Stefánsson
  5. Is och vatten, vatten och is av Majgull Axelsson
  6. Snabba cash av Jens Lapidus
  7. Dödergök av Katarina Wennstam
  8. Till alla människor på jorden och i himlen av Björn Ranelid
  9. Supernova av Marika King
  10. Darling Jim av Christian Mørk
Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bokustoppen v.1

  1. *Malin* skriver:

    Hahaha… BC, f. Kr och nu även f.B. Det finns många milstolpar att mäta tid efter. 😀

Kommentera

