Briljanta Lena

Jag har tänkt läsa Lena Sundströms bok Världens lyckligaste folk ett bra tag, men inte fått tummen ur (som med så mycket annat) men när Johanna K hyllade den på Bokhora gick jag direkt till biblioteket. Nu var det såklart kö, men en tidigare bok med den fantastiska titeln Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar fanns inne och jag har skrattar mig igenom de två första delarna om avregleringen av elmarknaden och den svenska alkoholpolitiken. Inte dåligt att skriva intressant och roligt om dessa ämnen. Lena Sundström är helt klart briljant!

Återkommer säkert ett flertal gånger till den här boken, om inte annat när den är utläst…

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Briljanta Lena

  1. Boktokig skriver:

    Åh, nu blev jag nyfiken på henne! Har inte läst någon bok av henne!

    Ja, tyvärr är det så med förkylningar och speciellt också när man har barn på förskolan också. Man är drabbad från två håll!!!

  2. k skriver:

    Ja, visst är det en helt strålande bok som citerats och återberättats otaliga gånger från min sida! Maken, som är danskfödd, läser hennes nya och är mycket igenkännande och fängslad.

Kommentera

