Filmer bokade

Det blev inte noll filmer i år, utan faktiskt tre. En av lördagarna är barnvakten fixad, återstår alltså en. Det funkar säkert att slänga in grabbarna hos syrran några timmar.

Jag har bokat biljetter till:

La Tigra, Chaco en argentinsk film om Esteban som återvänder till sin fars hemstad.
About Elly om en grupp vänner i Iran som är landets Oscarsbidrag.
The Refuge en fransk film som verkar bra. Handlar om Mousse som mister sin pojkvän. Av Francois Ozon som också gjort bland annat Swimming Pool.

 

Två lördagar bokade med vad jag tror är bra film. Ett steg i vår dejt-deal som inte betyder att jag och maken ska börja dejta fritt utan att vi faktiskt ska börja göra lite mer än att sitta vid varsin dator när vi har barnvakt. Och annars också för den delen…

Det här inlägget postades i Tv, film och radio och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Filmer bokade

  1. Klotho skriver:

    Har också köpt biljetter till Elly och The Refuge. Ser framförallt fram emot den sistnämnda för jag gillade både Swimming pool och 8 kvinnor. Egentligen hade jag gärna kunnat tänka mig att se Ricky också, men som alltid när man måste begränsa sig så får man inte med allt. Jag kom upp i elva filmer, men jag behöver inte ta hänsyn till någon annan än min arbetsgivare.

    • Lilla O skriver:

      Elva filmer, ja det var tider det. 😉 Är hemskt nöjd med att ha ökat från noll till tre. Ska inte ropa hej visserligen, det skulle kunna komma både en och två förkylningar i vägen.

  2. Bea skriver:

    Ja det är inte lätt att välja bland allt som visas. Jag ska också se About Elly och några andra väl utvalda. Ska bli kul!

Kommentera

