Bra för kunskapstörstande

Mina ungar älskar faktaböcker. Helst ska de handla om dinosaurier eller andra djur. Allt från hajar och lejon till små skalbaggar går precis lika bra. Storebror är dessutom väldigt fascinerad av väder.

Vi började prenumerera på Go´bokens faktaböcker och än så länge har de passat perfekt. Varje paket innehåller en faktabok om fyra djurvänner som upplever spännande saker. En cd-skiva där boken är inläst följer också med. Än så länge har vi fått böcker om dinosaurier, havet, rymden, väder och nu sist om insekter.

I första paketet fick man med ett spel och till varje ämnesområde finns nya frågor. Grabbarna verkligen älskar spelet och även om jag snart spyr på det själv måste jag säga att det är ett väldigt bra spel. Lillebror kan redan säga namnet på fler dinosaurier än jag och Storebrors kommer ihåg allt vi läst och svarar rätt på nästan alla frågor. De lär sig massor och har riktigt kul samtidigt. Roligast av allt är att härma djur och självklart att vinna.

Det finns totalt 20 böcker i serien och trots att de kostar en slant tycker jag att det är värt det. Nu ser vi fram emot att få böckerna om kroppen, regnskogen, skogen, vikingar och allt annat spännade.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bra för kunskapstörstande

  1. MariaH skriver:

    Jag har varit skeptisk eftersom jag tyckte att det mesta jag har sett från goboken har varit skit – men man kanske får svälja sina fördommar för att få fakta som funkar för de mindre…
    Jag är ju lite yrkesskadad med mitt kvallitetstänk med gissar jag.

Kommentera

