Dags för prisutdelning

För några dagar sedan fick jag en utmärkelse från Anita som kreativ bloggare. Väldigt trevligt! Idag kom ännu en hälsning från Lyran, som jag hade tänkt att skicka vidare en utmärkelse till. Tack till er båda och speciellt tack till Lyran för den fina motiveringen (du är en hejare på motiveringar, behöver lära mig inför nobelalfabetet) Jag blev allt lite rörd!

Lilla O – för att du engagerar dig för de som mest behöver det och tar strid med de som inget begriper.

Nu är det meningen att jag ska länka till de bloggar som gett mig denna award, berätta 7  saker om mig själv, välja 7 andra bloggare som jag skickar ”awarden” vidare till (med länkar så att andra hittar dem) och därefter kommentera på deras blogg så att fler får veta om utmärkelsen. De 7 bloggar jag skickar utmärkelsen vidare till förväntas göra detsamma. Eftersom Lyran redan berättat och skickat vidare blir hon inte en av de 7 jag väljer trots att hennes blogg är en  stor favorit.

Men först 7 saker om mig:

1. Jag är liten, arg och frispråkig (men det kanske ni visste).

2. Jag har arbetat som telefonist i tio år och har ändå telefonskräck.

3. Jag är grymt bra på att komma ihåg människor jag träffat eller sett. Jag glömmer aldrig ett ansikte och sällan ett namn.

4. Jag har absolut noll bollsinne, men älskar att titta på sport och då främst fotboll (läs blåvitt)

5. När andra ungar sa ”titta mamma pippi” sa jag ”titta mamma en mandarinand”. Har också fått två lika verbala ungar som tjatar hål i huvudet på mig.

6. Jag är en obotlig tidsoptimist och tror fortfarande att det tar tio minuter att köra till jobbet, trots att det tagit en kvart varje dag i drygt 2,5 år.

7. Jag har riktigt taskigt lokalsinne och när jag skulle köra till jobbet själv efter att ha åkt med en kollega i ett halvår lyckades jag köra vilse.

Det var om mig, nu gäller det  mina 7 utvalda:

Om böcker som jag hunnit läsa är en udda och definitivt kreativ bokblogg där Vixxtoria skriver typiska ”jagtänktepåengrejinlägg”.

Hellre barfota än boklös upptäckte jag då jag skickade bokpaket till Titti i höstas. Egentligen delar vi inte så ofta boksmak, men det är en läsvärd blogg.

Maria L är kvinnan som skriver vad som faller henne in, en salig blandning inlägg som ofta är både vassa och roliga.

Matildas Läshörna innehas av en av de yngsta bokbloggare jag stött på och därtill en riktigt duktig sådan. Jag har fått många bra boktips av henne.

Ceci nést pas un bookblog är inte på franska och tur är väl det, men en bra bokblogg med en bloggare som i många fall delar min smak.

Paperback Lover var en av de första bokbloggar jag upptäckte och definitivt en kreativ sådan. Förra året fick hon mig att gå igenom alla deckare jag läst och en massa okända, nu är det Orange Prize for fiction som gäller då Maria har stenkoll på alla bokpriser.

Tätortstimotej är en för mig relativt nyupptäckt blogg som är riktigt rolig. Lite böcker, lite vardag och mycket humor från en utlandssvensk i Seattle.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Dags för prisutdelning

  1. evacecilia skriver:

    Grattis till utmärkelsen, den är du mer än väl värd. Och Lyrans motivering var ju klockren. Det är av de anledningarna jag läser din blogg – och för att du ger så bra boktips 🙂

  2. Maria skriver:

    Vilken rolig idé! Och tack för omnämnadet =)
    Denna uppgift ska jag ta itu med när jag kommer hem. Åker iväg österut i eftermiddag.

  3. Paperback Lover skriver:

    Tack Lilla O! Ska föra detta vidare när tid finns!

  4. Tack för utmärkelsen. Blev jätteglad! Är första gången jag får en sådan sedan jag började blogga. 🙂

  5. Matilda skriver:

    Tack! Jag blev jätteglad! 😀

  6. Red Fox skriver:

    Grattis o Tack! 🙂 Nu blev jag glad i flyttstöket! Ceci n’est pas… flyttar ju i dagarna till Bryssel och franskan måste putsas upp. Men bokbloggen förblir garanterat på svenska även i fortsättningen. Ska ta itu med denna uppgift senast nästa vecka… det är lite stressigt nu!

  7. Matilda skriver:

    Nu har jag skickat ”awarden” vidare! Om det inte var för att jag fått den av dig hade du självklart varit med på min lista, Lilla O!

Kommentera

