Kulturfyran om mig och webben

Andra kulturfyran för året fokuserar på webben och mitt förhållande till denna underbara värld:

1. Vilken webbläsare surfar du med?

Har just bytt till Firefox och är i princip såld. På jobbet råder fortfarande Explorer och faktum är att jag börjar irritera mig lite på den gamla trotjänaren.

2. Minns du första gången du surfade på webben? Själv minns jag att jag besökare japanska och kinesiska hemsidor, som hade engelska versioner.

Första gången? Oj vad svårt. Minns inte något direkt. Mailade mest i början och har inte blivit riktigt internetberoende förrän de sista tio åren, bloggberoende i något år och troligen twitterberoende inom en vecka.

3. Vad är en bra blogg för dig? Eller varför bloggar du eller varför läser du bloggar?

En bra blogg för mig är personlig, handlar om något intressant och får mig att skratta högt, bli förbannad, fälla en tår eller på något sätt påverkas. Varför jag bloggar? För att det är så kul och för att det är skönt att ha en kanal. Dessutom finns det en massa trevliga människor i cyberrymden som inspirerar mig och tipsar mig om allt möjligt.

4. Vad tycker du om Aftonbladets Stora Bloggpris?

Tja, varför inte? Det delas ut en massa priser den här tiden på året och då bloggare får mer och mer uppmärksamhet är det väl naturligt att de får en egen pristävling. Och ja, jag har röstat på Kulturbloggen. 😉

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

