J som i…

…jag vet inte. Har totalt hjärnsläpp inför nästa veckas Bokfrågor som behöver färdigställas i helgen (och postas på onsdag) då jag är på lyxkurs nästa vecka.

Tipsa gärna min hjärna!

Det enda jag kommer på är jul och det känns hyfsat inaktuellt…

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till J som i…

  1. Hanna skriver:

    Januari, jargong, juvel, jubelidiot.

    Men vad man ska göra med orden sedan har jag ingen aning om.

  2. Jorden (t.ex om något speciellt ställe på jorden som…)
    Jobbig (någon bok som av olika skäl var jobbig att läsa eller en bok med ett väldigt jobbigt dilemma eller…)
    Jämnställdhet
    Jury
    Journalist
    Jordbruk

  3. MariaH skriver:

    jobb
    jidder
    jakt

    fast jag har egentligen fullt upp med att grunna på svaren för denna vecka..

  4. Morrica skriver:

    Jonglera Jul Jante Jaga Jubla Jasså Jubelsång Jubileum Junta Jänta Jaguar

  5. Ylva skriver:

    Jakt, jag, jubel, joker, jesus.

  6. Lilla O skriver:

    Tack! Är nästan färdigklurad. Jante, journalist och jag-form var det jag med hjälp av er och maken lyckades klämma fram. Får se vad det fjärde blir!

Kommentera

