Du och jag Sara

Kära Sara Kadefors! Du är definitivt inte ensam. Vår julstjärna har hängt uppe sedan november 2008. Visserligen kan jag lätt skylla på mina söner som älskar den, men det hindrar inte att grannarna troligen tycker att vi är rätt knäppa. Gardintyget från sommaren 2008 ligger kvar i garderoben och med tanke på att någon behöver sy de jäkla gardinerna lär de aldrig komma upp. Synd, för tyget är snyggt. Vårt badrum renoverades samma sommar och vi har ännu inga handtag till skåpen. Första månaden kunde vi skylla på IKEA som inte hade dem i lager, men sedan augusti 2008 är det ingen annan fel.

Det är inte heller någon annans fel att inget av de tre rum vi fixat de senaste åren har några taklister. Vi hittar inga snygga, men de senaste två åren har vi inte ens letat. Det finns roligare saker att göra när man har barnvakt än att springa på Bauhaus, Hornbach eller något annat tråkigt byggvaruhus.

Det är inte den att jag gillar kaos, men på något konstigt sätt kommer vi inte ur det. Barnens foton är dock samlade i snygga böcker. Alltid kan man skryta med något.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Du och jag Sara

  1. MariaH skriver:

    Ha, jag har också gardintyg i garderoben.. o andra påbörjade projekt… det är nog vanligare än man tror

  2. Karin/Bokcirkel skriver:

    i har vår julljusslinga hängandes i trappn fortfarnde. Där har den lyst i två år nu =) Och julstjärnorna är fortfarande i fönstret. De har inte heller kommit ner ännu. Och jag har inte satt upp gardiner ännu, trots at dte är fyra år sedan vi flyttade in. Men det kommer och jag och maken pratade om gardinstänger idag =)

  3. Ping: Bokfrågornas ABC del 11 « enligt O

Kommentera

