Fem värdiga vinnare

Vem tycker du ska vinna DN:s kulturpris 2010? Jag lägger min röst på göteborgspoeten Johannes Anyuru, inte bara som plåster på såren för det missade Augustpriset. Håller på att läsa Städerna inuti Hall äntligen och den är bra!

Augustpriset ja, jag fick några arga kommentarer när jag skrev att jag inte ville läsa De fattiga i Łódź av Steve Sem-Sandberg. Mamma tyckte också att jag hade fel och köpte den till mig i julklapp. Klart jag måste göra ett försök då!

Men åter till Kulturpriset med fem spännande nominerade. Hörde Fredrik Ljungkvist spela på TV för ett tag sedan och hjälp vilken lirare. Vanna Rosenberg är både rolig och skicklig och Noomi Rapace coolare än coolast. Ylva Ogland vet jag väldigt lite om, men det här bildspelet gav mersmak.

Det går att rösta på DN.se och den 10 februari koras vinnaren. Förra året vann Frida Hyvönen.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fem värdiga vinnare

  1. 2BarnsMamman skriver:

    Svårt val – många begåvade människor!

Kommentera

