Jag blev med bokcirkel

Vi har hand om bokträffarna var sin gång och ansvarar då för att bestämma plats samt bok till nästan gång. Lite hastigt och lustigt fick jag byta tillfälle och ansvarar för träffen på fredag istället för den i början av mars.

Här är de böcker jag funderar på att välja. Kravet är att de ska finnas i pocket och att ingen har läst dem.

De jag helst vill läsa är:

Kärlekens historia av Nicole Krauss

Den utstötte av Sadie Jones

Sorgesång av Siri Hustvedt


Triss i kvinnor alltså! Inte så oväntat kanske. Borde verkligen välja Kärlekens historia, då det är en bok jag har hemma. Samtidigt kanske det är okej att köpa en bok om jag verkligen måste läsa den…

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag blev med bokcirkel

  1. Klotho skriver:

    Nu har jag inget att jämföra med, eftersom jag bara läst Kärlekens historia, men den gillade jag å andra sidan väldigt mycket. Gillade Hustvedts bok Vad jag älskade så Sorgesång känns lockande för min del…hmm eftersom jag planerar att lämna tillbaka en knippe böcker till biblioteket nästa vecka ska jag kanske se till att mängden hemmavarande böcker inte krymper alltför mycket.

  2. Pernilla skriver:

    Har inte läst någon av böckerna men har tittat på ”Kärlekens historia” några gånger. Kanske finns den i bokhyllan… där finns massor av böcker som jag vill läsa men glömt bort att jag köpt. De andra lät också spännande.

  3. Maria skriver:

    Två av tre låter väldigt bra. Jag skulle gärna läsa Siri Hustvedt igen och är benägen att lägga min röst på den. Hemma i bokhyllan står ”Kärlekens historia” och den har jag ju tänkt att läsa någon gång även om jag inte gjort det ännu. Så, min röst går till någon av dessa två.

    • Lilla O skriver:

      Känner som du Maria, tyckte mycket om Hustvedts förra och vill gärna läsa Krauss. Sadie Jones har många andra bloggare tipsat om, men kanske att den får vänta.

  4. bai skriver:

    Eg kan anbefale både Hustvedt og Jones. Krauss har eg framleis høgt oppe på lista over bøker eg vil lese.

Kommentera

