Mitt bästa biominne 6

Hagabion mitt i natten och filmen som visades var Pusher med fantastiska Mads Mikkelsen. Året borde ha varit 1997 och jag hade lurat en kär vän att se filmen trots den sena timmen.När vi vandrade över Masthugget hem till Majorna var vi riktigt skraja båda två. Hjälp vilken obehaglig film.

Filmen utspelar sig i Köpenhamns undre värld där Frank och hans kompanjon Tony gör knarkaffärer. Den här gången handlar det om ett stort parti och de tror sig få hjälp av svensken Hasse som Frank känner från fängelset. Istället spårar allt ur och Frank jagas av höjdarna Milo och Radovan.

Jag har fortfarande inte sett Pusher 2 från 2004 eller Pusher 3 från 2005 Är de lika bra? Är lite skeptisk när det görs uppföljare såhär, men det verkar vara inne med trilogier.

Det här inlägget postades i Tv, film och radio och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mitt bästa biominne 6

  1. Bea skriver:

    2:an var OK även om den inte lämnade samma intryck, kanske just för att det var del 2. Pusher 3 tycker jag inte var något vidare, lite av en orgie i våld, och jag är ändå inte speciellt känslig!

  2. Helena skriver:

    Det var jag också nyfiken på – ettan var ju magnifik och otroligt tät men jag har avhållit mig från nummer 2 och 3 för att uppföljare riskerar att förstöra lite av intrycket av den första filmen om man inte är försiktig…

Kommentera

